Assistant Professor ÖZLEM HEMİŞ
				Assistant Professor ÖZLEM HEMİŞ
Education
Doctorate
									Istanbul University
									Theatre Criticism and Dramaturgy								
Master's Degree
									Dokuz Eylul University
									Performing Arts								
Bachelor's Degree
									Istanbul University
									Theatre Criticism and Dramaturgy								
Research Areas
- Bakış ve Temsil Teorileri
 - Tiyatro Tarihi ve Teorileri
 - Çağdaş Sahnelemeler
 - Türkiye'de Sahne Sanatları
 - Yeni Dramaturjiler
 
Work Experience
																			
											2017 /
											Continuing										
																		
										Kadir Has Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi									
									
									
										Tiyatro Bölümü, Dr. Öğr. Üyesi 									
								
																			
											2011 /
											2017										
																		
										Kadir Has Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi									
									
									
										Tiyatro Bölümü, DSÜ Öğr. Gör.									
								
																			
											2010 /
											2013										
																		
										Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı 									
									
									
										Tiyatro Bölümü, DSÜ Öğr. Gör.									
								
																			
											2008 /
											2017										
																		
										İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı 									
									
									
										Tiyatro Bölümü, DSÜ Öğr. Gör.									
								
																			
											2007 /
											2007										
																		
										Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 									
									
									
										Oyunculuk Bölümü, DSÜ Öğr. Gör.									
								
Administrative Duties
| Görev Adı | Görev Yeri | Başlangıç tarihi | Bitiş Tarihi | 
|---|---|---|---|
| Film ve Drama Tezli Yüksek Lisans Program Koordinatörü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | 17.11.2021 | |
| Film ve Drama Tezsiz Yüksek Lisans Program Koordinatörü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | 17.11.2021 | |
| Film ve Drama Yüksek Lisans Programı Erasmus ve Değişim Programları Bölüm Temsilcisi | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | 27.10.2021 | |
| Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | 24.05.2021 | 
Publications
- Hemiş, Özlem (2025), "Yaşlılık Denen O Uzak Ülkeyi Yakın Kılmak: Mohamed El Khatib'ten La vie secrète des vieux (Yaşlıların Gizli Yaşamı) Oyununda Biçim ve İçeriğin Örgüsü", Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi, Vol.40, 59-77 DOI: DOI:10.26650/jtcd.1438153
 - Hemiş, Özlem; Günsür Yüceil, Zeynep (2024), "Memory Transgressed by Female Bodies: Civil Historiography Contrasted with Official Historiography", Dance Chronicle, Vol.47, No.2, 214-237 DOI: https://doi.org/10.1080/01472526.2024.2330280
 - Hemiş, Özlem (2021), "The Idea of the Tragic in Alarme / Amor / Encore", Terzopoulos Tribute Delphi, Theater der Zeit
 - Hemiş, Özlem (2020), "Gözün Menzili: İslami Coğrafyada Bakışın Serüveni", Vakıfbank Kültür Yayınları
 - Hemiş, Özlem (2019), "Origins and Developments: A Brief Overview", Theatre Research International, Vol.44, No.3, 296-298
 - Hemiş, Özlem; Yılmaz, Leman (2017), "1989'dan Bugüne İstanbul Tiyatro Festivali", İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı
 
Projects
| Project Name | Role in the Project | Project Type | Fund Establishment | Project Date | 
|---|---|---|---|---|
| Senlik ile Tören Arasında Bir Toplumsal Uzlaşı: Muğla Ili Milas İlçesi Pınarcık Köyü'nün Cumhuriyet Bayramı Kutlamalarındaki Geleneksel Köy Seyirlik Oyunlarına Özgü Örüntülerin Yerel, Güncel ve Çağdaş Işlevleri | Yürütücü | Ulusal Proje | TÜBİTAK ARDEB | 
									25.10.2024 25.10.2027  | 
							
| Tiyatro Antropolojisi alanından bir örnek olarak Tiyatro Araştırma Laboratuvarı'nın (TAL)araştırmaları: Anadolunun gelenek ve ritüelleri ile çağdaş gösteri sanatları arasında kurulan köprü | Araştırmacı | Ulusal Proje | TÜBİTAK ARDEB | 
									26.09.2024 26.09.2027  | 
							
| ACT- Artistic Freedom and Children's and Youth's Perspective in the Arts in Turkey | Researcher | Vocational Training | Swedish Institute - Creative Force | 
									01.06.2022 31.05.2024  | 
							
| ACT - Artistic freedom and Children's and youth's perspective in the arts in Turkey | Araştırmacı | Uluslararası Proje | Diğer Uluslararası | 
									01.06.2022 31.05.2024  | 
							
Courses Offered
| Course Name | Course Code | Period | 
|---|---|---|
| Dramatic Writing II | FD5100 | 2024/25 Spring | 
| Graduation Project-Individual Project | THR404 | 2024/25 Spring | 
| The Art of the Director II: Performance | FD506*2 | 2024/25 Spring | 
| Dramatic Writing II | FD510 | 2024/25 Spring | 
| Styles and Techniques of Staging | FD522 | 2024/25 Spring | 
| The Art of the Director II: Performance | FD5060 | 2024/25 Spring | 
| Styles and Techniques of Staging | FD5220 | 2024/25 Spring | 
| Dramatic Analysis | THR112 | 2024/25 Spring | 
| History of World Theatre | THR222 | 2024/25 Spring | 
| Preparation for Professional Work | THR410 | 2024/25 Spring | 
| Introduction to Dramaturgy | THR103 | 2024/25 Fall | 
| Introduction to theatre: collective work | THR109 | 2024/25 Fall | 
| Contemporary World Theatre | THR315 | 2024/25 Fall | 
| Introduction To World Theatre History | THR203 | 2024/25 Fall | 
| Dramaturgy and Performance | FD5010 | 2024/25 Fall | 
| Physical and Dramatic Action | FD5150 | 2024/25 Fall | 
| Dramaturgy and Performance | FD501 | 2024/25 Fall | 
| Physical and Dramatic Action | FD515*2 | 2024/25 Fall | 
| Dramatic Expression | THR221 | 2024/25 Fall | 
| Introduction to Dramaturgy | THR103 | 2025/26 Fall | 
| Introduction to theatre: collective work | THR109 | 2025/26 Fall | 
| Introduction To World Theatre History | THR203 | 2025/26 Fall | 
| Dramaturgy and Performance | FD501 | 2025/26 Fall | 
| Dramaturgy and Performance | FD5010 | 2025/26 Fall | 
| Physical and Dramatic Action | FD5150 | 2025/26 Fall | 
| The Art of the Director I: Dramaturgy | FD505 | 2025/26 Fall | 
| The Art of the Director I: Dramaturgy | FD5050 | 2025/26 Fall | 
| The History of Theater in Turkey Through the Ottoman Period to the Republic | THR381 | 2025/26 Fall | 
| Physical and Dramatic Action | FD515*2 | 2025/26 Fall | 
