Dr. Öğr. Üyesi Ezgi MERDİN UYGUR

whatsa

Kariyer Bilgisi

Başlangıç Bitiş Görevi Görev Yeri
05 Eylül 2016 10 Ekim 2018 Öğretim Görevlisi Kadir Has Üniversitesi İşletme Bölümü
10 Ekim 2018 - Doktor Öğretim Üyesi Kadir Has Üniversitesi İşletme Bölümü
16 Şubat 2022 - Pazarlama alanında Doçent ÜAK (Üniversiteler Arası Kurul)

Eğitim Bilgileri

Eğitim Derecesi Üniversite Bölüm Tarih
Doktora Boğaziçi Üniversitesi Pazarlama 2015

İlgi Alanları

Tüketici Psikolojisi Deneysel Araştırma Dizaynı
Deneyimsel Pazarlama Benlik ve Tüketim

Verdiği Dersler

Kodu Ders Adı Ders Yeri Dönem
BA-656 multivariate research methods KHAS Spring 2020-21
SGS-601 Research Methods and Scientific Ethics KHAS Güz 2020-21
MBAD-510 Consumer Behavior KHAS Bahar 2019-20
AD-104 Market Basics for Advertising KHAS Bahar 2019-20
MBAD-507 Brand Management Kadir Has Üniversitesi Güz 2018-19, Güz 2020-21
MBAD-503 Strategic Marketing Management Kadir Has Üniversitesi Güz 2017, Bahar 2019
BA-334 Applied Strategic Brand Management Kadir Has Üniversitesi Güz 2016, Bahar 2017 ve 2018
BA-315 Strategic Marketing Management Kadir Has Üniversitesi Güz 2016, Bahar 2016 ve 2017
BA-331 Principles of Marketing Kadir Has Üniversitesi 2016-2017-2018-2019

Projeler

Başlangıç Bitiş Proje Adı Proje Türü Görevi Fon Kuruluşu
21.06.2018 10.02.2020 “When the Replica Experiences Provide More Enjoyment than the Genuine Experiences” - Researcher CERMES, Center for Research on Marketing and Services – Bocconi University
01.03.2016 01.04.2017 “Effects of Financial Restrictions on Consumer Behavior” - Researcher CERMES, Center for Research on Marketing and Services – Bocconi University
13.07.2016 03.09.2016 “Consumer Behavior in Cosmopolitan and Multinational Contexts” “Çok Uluslulaşan Kozmopolit Kontekstlerde Tüketici Davranışı” Scientific Research Project (BAP) Post-doctoral researcher Bogazici University
01.2013 06.2015 “Materialism and Cultural Effects on Experiential Happiness” “Deneyimlerin Mutluluğa Etkisinde Materyalizm ve Kültür Faktörleri” Scientific Research Project (BAP) Doctoral researcher Bogazici University

Yayınlar

Başlık Tip Yayınevi Yayın Yılı Ay Şehir Dergi Türü
Responses to Replica (vs. Genuine) Touristic Experiences. Full article Annals of Tourism Research 2020 07 UK SSCI
How Does Self-Concept Clarity Influence Happiness in Social Settings? The Role of Strangers versus Friends Full article Self & Identity 2019 07 - SSCI
Alone but Together, Autonomous but Related: Self-construal Effects on Happiness in Social Experiences Full article Journal of Consumer Behaviour 2018 05 UK SSCI
Your Ethnic Model Speaks to the Culturally Connected: Differential Effects of Model Ethnicity in Advertisements and the Role of Cultural Self-Construal. Full article Journal of Consumer Behaviour 2016 03 UK SSCI
Humanoid Service Robots: The Future of Healthcare? Teaching case Journal of Information Technology Teaching Cases 2021 06 - Scopus