whatsa

Ders adı: PSY 601 İleri Araştırma Yöntemleri ve Veri Analizi 

Öğretim Üyesi: Adil Sarıbay 

Ders içeriği: Bu dersin temel amacı, bilimsel araştırmalarda yaygın olarak kullanılan nicel yaklaşımların ve istatistiksel testlerin altında yatan mantığın ileri ve nüanslı bir anlayışını geliştirmek ve psikoloji alanında (ve ötesinde) tipik bir araştırma projesinde verilerle çalışmak için gerekli becerileri geliştirmektir (örn., keşif, tanımlama, analiz etme, görselleştirme ve verileri yorumlama). Bu hedeflere ulaşmak için ders, Lineer Regresyon ve simülasyon tabanlı yöntemlere odaklanır. Araştırmanın ve yaygın olarak kullanılan bu veri analizi araçlarının eleştirel bir şekilde değerlendirilmesine ve modern yeniliklerin yardımıyla sağlam ve tekrarlanabilir bilim üretilmesine özel önem verilecektir. Ders ayrıca öğrencilere veri analizi için R kullanma yetkinliği verecek; istatistik, veri analizi ve R'da ileri öğrenmeyi kendi kendine sürdürme yeteneği kazandıracaktır. 

 

Course name: PSY 601 Advanced Research Methods and Data Analysis

Instructor: Adil Sarıbay

Course description: The main aim of this course is to develop an advanced and nuanced understanding of the logic underlying quantitative approaches and statistical tests commonly used in scientific research and to develop the skills essential to dealing with data in a typical research project (e.g., exploring, describing, analyzing, visualizing, and interpreting data) in Psychology (and beyond).  To achieve these goals, the course focuses on Linear Regression and simulation-based methods.  Special emphasis will be given to critically evaluating research and these commonly used data-analytic tools and to producing solid and reproducible science with the help of modern innovations. The course will also give students competence in using R for data analysis and the ability to self-sustain further learning in statistics, data analysis, and R.

 

Ders adı: PSY 602 İleri ve Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler 

Öğretim Üyesi: Mehmet Harma 

Ders içeriği: Bu dersin amacı, ayırıcı fonksiyon analizi, lojistik regresyon, yol analizleri, yapısal eşitlik modellemesi, diyadik analizler, ölçüm değişmezliği ve ağ analizi dahil olmak üzere ileri düzey çok değişkenli istatistiklerin bazılarını MPlus, R, JASP, SPSS gibi çeşitli programları kullanarak tanıtmaktır. Bu ders özellikle öğrencilerin (1) teori/modele dayalı ölçüm, test ve analizler hakkında bir anlayış geliştirmelerini, (2) yapısal eşitlik modellemesi ve ilgili istatistiklerin (örn., ağ analizi) sosyal bilimlerde neden yararlı olduğunu kavramalarını, (3) farklı istatistik paketleri kullanarak verileri analiz etme becerisi kazanmalarını, (4) yayınlanmış makalelerde belirli istatistiksel yöntemlerin uygulanmasındaki sınırlılıkları ve yaygın hataları tanıyıp ve eleştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. 

Course name: PSY 602 Advanced and Multivariate Statistical Methods
Instructor: Mehmet Harma 
Course description: The purpose of this class is to introduce some of the advanced multivariate statistics including discriminant function analysis, logistic regression, path analyses, structural equation modeling, dyadic analyses, measurement invariance, and network analysis using various programs such as MPlus, R, JASP, SPSS. Specifically, this course aims to enable students (1) develop an understanding of theory/model-based measurement, testing, and analyses, (2) comprehend why structural equation modeling and related statistics (e.g., network analysis) are useful in social sciences, (3) acquire skills in analyzing data using different statistical packages (4) recognize and critique the limitations and common mistakes in applying specific statistical methods in published papers.

 

Ders Adı: PSY 603 Psikolojik Bilimlerde İleri Düzey Teorik Tartışmalar 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Psikoloji bilimi tarihindeki en temel konular bu doktora düzeyindeki derste güncel literatür etrafında tartışılacaktır. Ana konu, eğitmenin uzmanlığına bağlı olarak seçilecektir (ör. ahlak, ebeveynlik, dikkat, iki dillilik, sosyal biliş, sosyal gelişim) ve bu konuda psikoloji bilimlerinin farklı alt alanlarında karşılaştırmalı okumalar yapılacaktır. Dersin ilk bölümünde, psikolojik bilimlerdeki son teorik ve metodolojik gelişmeler tartışılacaktır. Ardından, "seçilmiş" davranışın filogenetik ve ontogenetik kökenleri üzerinde durulacaktır. Sonrasında, bu davranışın sinirsel ve bilişsel kökenleri ortaya çıkarılacaktır. Daha sonra, bu davranışı ortaya çıkaran sınır koşullarını anlamak için bağlamsal faktörler araştırılacaktır. Dersin sonunda öğrencilerden (1) psikoloji bilimlerinin farklı alt alanlarındaki bilgilerin nasıl sentezleneceğine dair eleştirel bir bakış açısı kazanmaları, (2) insan davranışının bütüncül olarak nasıl açıklanabileceği konusunda üst düzey bir bilimsel anlayışa sahip olmaları beklenmektedir.

 

Course name: PSY 603 Advanced Theoretical Discussions in Psychological Sciences

Instructor: Onurcan Yılmaz 

Course description: The most fundamental topics in the history of psychological science will be discussed in this PhD-level course around the current literature. The main topic will be chosen depending on the expertise of the instructor (e.g., morality, parenting, attention, bilingualism, memory, language development, attachment, politics, smoking addiction, face perception, social cognition, social development, auditory perception, etc.), and comparative readings will be made on different sub-fields of psychological sciences on this topic. In the first part of the course, recent theoretical and methodological advances in psychological sciences will be discussed. Then, the phylogenetic and ontogenetic origins of "chosen" behavior will be focused on. The following will reveal the neural and cognitive origins of that behavior. Next, contextual factors will be investigated understanding the boundary conditions that elicit that behavior. At the end of the course, the students are expected to (1) acquire a critical perspective on how to synthesize knowledge in different subfields of psychological sciences and (2) have a good understanding of how human behavior can be explained holistically.

 

Ders adı: PSY 604 Ebeveynlik 

Öğretim Görevlisi: Berna Uzundağ 

Ders içeriği: Bu ders, ebeveyn-çocuk etkileşimlerinin ve ebeveyn davranışlarının çocuk gelişimindeki rolüne, ebeveynliği etkileyen unsurlara ve farklı gelişim dönemleri boyunca ebeveyn-çocuk ilişkisine odaklanacaktır. Bu ders, bilimsel bilginin müdahale ve eğitim programlarına dönüştürülerek olumlu ebeveynlik ve çocuk gelişimi açısından daha iyi sonuçları teşvik etmek için nasıl kullanılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirecektir. 

 

Course name: PSY 604 Parenting 

Instructor: Berna Uzundağ

Course description: This course will focus on the factors that affect parenting, the role of parent-child interactions, parental behaviors, and parent-child relationship in child development across different developmental periods. The course will inform the students about how scientific knowledge can be translated into intervention and training programmes to foster positive parenting and better outcomes in terms of child development.

 

Ders Adı: PSY 605 Bilişsel Gelişim 

Öğretim Görevlisi: Berna Uzundağ 

Ders içeriği: Bu derste sosyal-bilişsel işleyişin temel alanları (örn. yürütücü işlevler, zihin kuramı, dil ve iletişim) ve ilişkili sosyal ve çevresel unsurlar (örn. ebeveynlik ve sosyoekonomik statü) üzerinde durulacaktır. Ders, sosyal ve bilişsel becerilerin hızlı bir gelişim gösterdiği ve gelişimin sosyal ve çevresel unsurların etkisine yoğun şekilde açık olduğu bebeklik ve erken çocukluk dönemlerine odaklanacaktır. 

 

Course name: PSY 605 Cognitive Development  

Instructor: Berna Uzundağ

Course description: In this course, the developmental change in several major areas of sociocognitive functioning during infancy and childhood will be examined. The course will focus on selected topics such as joint attention, self-regulation, language and communication, theory of mind, and parenting. The effects of social and environmental context on development and implications for education and social issues will be discussed.

 

Ders adı: PSY 606 Teknoloji ve Çocuklar 

Öğretim Görevlisi: Berna Uzundağ 

Ders içeriği: Bu ders, çocukların ve ebeveynlerin ekran tabanlı teknolojileri kullanmalarının sebep ve sonuçlarına ve teknoloji kullanımının çocukların bilişsel ve sosyo-duygusal gelişimindeki ve ebeveyn-çocuk etkileşimlerindeki rolüne odaklanacaktır. 

 

Course name:  PSY 606 Technology and Children

Instructor: Berna Uzundağ

Course description: This course will focus on the role of children’s and parents’ use of screen-based technologies in children’s cognitive and socioemotional development and parent-child interactions.

 

Ders Adı: PSY 607 Dil ve Biliş 

Öğretim Görevlisi: Aslı Aktan Erciyes 

Ders içeriği: Bu ders hem teorik hem de ampirik literatürü kapsayarak dil ve diğer bilişsel süreçler arasındaki ilişkiye odaklanır. Ders, bazı özel durumlara odaklanarak dil ve düşüncenin etkileşimini çeşitli perspektiflerden incelemeyi amaçlar. 

 

Course name: PSY 607 Language and Cognition

Instructor: Aslı Aktan Erciyes

Course description: This course focuses on the relation between language and other cognitive processes both by covering theoretical as well as empirical literature. The courseaims to examine the interface of language and thought from various perspectives, focusing onsome of the specific cases.

 

Ders adı: PSY 608 İki Dillilikte Özel Konular 

Öğretim Üyesi: Aslı Aktan Erciyes 

Ders içeriği: Bu ders, bilişsel psikolojide işlenen seçilmiş konularla iki dilliliğin nasıl ilişkili olduğunu ele almayı amaçlamaktadır. İki dillilik ile ilgili sayı, zaman, hareket olayları ve uzam algısı gibi çeşitli konular araştırılacaktır. 

 

Course name: PSY 608 Special Topics in Bilingualism

Instructor: Aslı Aktan Erciyes

Course description: This course aims to address how bilingualism is related to selected topics covered in cognitive psychology. Various topics such as numbers, time, motion events and space in relation to bilingualism will be investigated.

 

Ders adı: PSY 609 Dil Gelişimi Semineri 

Öğretim Üyesi: Aslı Aktan Erciyes 

Ders içeriği: Bu ders, dil öncesi dönemden karmaşık dil gelişimine kadar fonolojik, anlamsal, morfolojik, sözdizimsel ve pragmatik gelişime odaklanan, tipik olarak gelişen çocukların incelenmesini içerecektir. Başlıca konular, dil edinimi modelleri ve teorileri de dahil olmak üzere, tipik konuşma dili edinimindeki güncel modelleri ve temel konuları ele almayı amaçlamaktadır.  

 

Course name: PSY 609 Seminar in Language Development

Instructor: Aslı Aktan Erciyes

Course description: This course will involve the study of typically developing children, focusing on phonological, semantic, morphological, syntactic, and pragmatic development from pre-linguistic to complex language development. Major topics include contemporary models and key issues in typical speech-language acquisition, including models and theories of language acquisition.

 

Ders adı: PSY 610 Gelişim Psikolojisinde İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Üyesi: Aslı Aktan Erciyes 

Ders İçeriği: Bu ders, gelişim psikolojisinde seçme konular üzerinde odaklanarak öğrencilere gelişim alanındaki temel konuları, teorileri, yöntem ve ampirik çalışmaları tanıtmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında, yürütücü işlevler ve bilişin ilgili yönleri gibi bilişsel süreçler üzerine bir seminer olacaktır. 

 

 Course name: PSY 610 Advanced Selected Topics in Developmental Psychology

Instructor: Aslı Aktan Erciyes

Course description: The purpose of this graduate-level course on Special Topics in Developmental Psychology is to provide students with an overview of the major issues, theories, methods, and empirical data from the field of development. This course will be a seminar on cognitive processes, such as executive functioning and related aspects of cognition. 

 

Ders adı: PSY 611 Gelişim Psikolojisinde Kuramsal Perspektifler 

Öğretim Üyesi: Aslı Çarkoğlu 

Ders içeriği: Bu dersin amacı, insan gelişiminde başlıca çağdaş teorik perspektifleri eleştirel olarak değerlendirmektir. İçsel, dışsal ve yapılandırmacı teoriler incelenirken bu teorilerin insan gelişimi alanındaki araştırmaları şu anda nasıl bilgilendirdiği ve yönlendirdiği incelenecektir. 

 

Course name: PSY 611 Theoretical Perspectives in Developmental Psychology

Instructor: Aslı Çarkoğlu

Course description: Aim of this course is to critically evaluate major contemporary theoretical perspectives in human development. Endogenous, exogenous and constructivist theories will be surveyed while examining how these theories currently inform and guide research in the field of human development. 

 

Ders adı: PSY 612 Çocuk ve Aile 

Öğretim Üyesi: Aslı Çarkoğlu 

Ders içeriği: Bu ders, aile bağlamında çocuk gelişimine odaklanmayı amaçlar. Aile sistemleri teorisine odaklanarak başlayan ders, çocuğun gelişim süreçlerini şekillendirmede ailenin (ebeveynler, kardeşler ve geniş aile) rolünü eleştirel olarak inceleyecektir. 

 

Course name: PSY 612 Child and Family

Instructor: Aslı Çarkoğlu

Course description: This course aims to focus on the development of the child within the family context. Starting with a focus on family systems theory, the course will critically examine the role of the family (parents, siblings as well as the extended family) in shaping the developmental processes of the child.

 

Ders adı: PSY 613 Beliren Yetişkinlik 

Öğretim Üyesi: Aslı Çarkoğlu 

Ders içeriği: Bu ders, beliren yetişkinlerin sosyal ve bilişsel gelişim süreçlerini incelemeyi amaçlar. Kültür ve kimlik arasındaki etkileşim, yaşam tarzı sorunlarına ve ilgili sağlık açısından riskli davranışlara odaklanmakla sosyal gelişim süreçlerini detaylandırarak ileri düzeyde araştırılacaktır. 

 

Course name: PSY 613 Emerging Adulthood

Instructor: Aslı Çarkoğlu

Course description: This course aims to survey the social and cognitive developmental processes of the emerging adults. Expanding on the social developmental processes by focusing on lifestyle-style issues and related health-risk behaviors, the interplay between culture and identity will be further explored.

 

Ders Adı: PSY 620 Görselleştirme 

Öğretim Görevlisi: Ahu Gökçe 

Ders İçeriği: Bu ders, mesajları ve/veya bilgileri iletmek için bir araç olan görselleştirmeyi tanıtmayı amaçlamaktadır. Etkili görsel iletişim yolları ve bunların insan davranışı üzerindeki etkileri, altta yatan görsel dikkat ve çalışan bellek mekanizmalarına odaklanılarak ele alınacaktır. 

 

Course name: PSY 620 Visualization

Instructor: Ahu Gökçe

Course description: This course aims to introduce visualization as a tool to convey messages and/or information.  (In)effective ways of visual communication and their implications on human behaviour will be covered by focusing on the underlying visual attention and working memory mechanisms.

 

Ders Adı: PSY 621 Görsel Dikkat ve Bellekte İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Görevlisi: Ahu Gökçe 

Ders İçeriği: Bu ders, çeşitli görsel dikkat mekanizmalarını ve görsel bellek süreçleri üzerindeki etkilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Seçilen konular, görsel dikkatin temel mekanizmalarından olan arama ve seçime dair süreçler, görsel-uzamsal dikkat, görsel çalışan bellek ve özet temsillere odaklanacaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, görsel dikkat ve bellek süreçleri arasındaki etkileşime ilişkin farklı teoriler hakkında bilgi edinecekler ve bu alanda kullanılan çeşitli deneysel paradigmalara aşina olacaklardır. 

 

Course name: PSY 621 Advanced Selected Topics in Visual Attention and Memory

Instructor: Ahu Gökçe

Course description: This course aims to introduce various visual attentional mechanisms and their implications on memory driven processes, broadly defined as visual memory. The selected topics will focus on fundamental mechanisms of visual attention, namely search and selection history, visuospatial attention, visual working memory and ensemble perception. At the end of this course students will acquire knowledge on the different theories on the interplay between visual attention and memory processes and be familiar with various experimental paradigms used in the field.

 

Ders Adı: PSY 622 EEG: Teori ve Uygulama 

Öğretim Görevlisi: Efe Soyman 

Ders İçeriği: Elektroensefalografi (EEG), bilişsel sinirbilimde en yaygın kullanılan tekniklerden biridir. Sadece birkaç tıklamayla EEG sinyallerini kaydetmeye ve analiz etmeye izin veren çok sayıda yazılım ve araç olmasına rağmen, EEG'de önemli olan teorik, metodolojik, teknik ve pratik faktörlerin kapsamlı bir şekilde anlaşılması, EEG'yi üst düzey araştırmalarda doğru bir şekilde kullanmak için kesinlikle gereklidir. Bu ders, teorik sınıf toplantıları ve tartışmalarını pratik uygulama oturumları ile birleştirerek EEG'nin teorik ve pratik yönlerini ele alacaktır. Dersin sonunda öğrenciler kendi EEG sistemlerini kurabilecek, EEG'ye uygun deneysel tasarımlar geliştirebilecek ve yenilikçi teknikleri uygulayarak EEG sinyallerini kaydedip analiz edebilecek teorik anlayış ve pratik becerilerle donatılacaktır. 

 

Course name: PSY 622 EEG: Theory and Practice

Instructor: Efe Soyman

Course description: Electroencephalography (EEG) is one of the most widely used techniques in cognitive neuroscience. Although there is an abundance of software and toolboxes that allow for recording and analyzing EEG signals with just a few clicks, a thorough understanding of the theoretical, methodological, technical, and practical factors governing EEG is absolutely necessary for accurately utilizing it for top-tier research. Accordingly, this course will cover the theoretical and practical aspects of EEG by combining theoretical class meetings and discussions with hands-on practical application sessions. By the end of the course, the students will be equipped with the theoretical understanding and the practical skills to set-up their own EEG system, develop experimental designs suitable for EEG, and record and analyze EEG signals by applying innovative techniques.

 

Ders Adı: PSY 623 Sosyal ve Duygusal Sinirbilimde İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Görevlisi: Efe Soyman 

Ders İçeriği: Bu ders, başkalarının yüzlerini algılama, ben-diğer ayrımı, çiftler arası bağ, empati, merhamet, yardım etme, ayrımcılık ve insandışılaştırma gibi çeşitli seçilmiş sosyal ve duygusal sinirbilim konularında teorik tartışmaları ve ampirik bulguları ele alacaktır. Öğrencilerin sosyal ve duygusal fenomenleri anlamak için sinirbilimsel bir yaklaşımı benimsemenin yararları kadar sınırlarını da anlamaları için her konu eleştirel bir bakış açısıyla tartışılacaktır. 

 

Course name: PSY 623 Advanced Selected Topics in Social and Affective Neuroscience

Instructor: Efe Soyman

Course description: This course will cover theoretical discussions and empirical findings in a variety of selected social and affective neuroscience topics, such as perception of others’ faces, self and other distinction, pair-bonding, empathy, compassion, helping, discrimination, and dehumanization. Each subject will be discussed from a critical point of view so that the students understand the limitations, as well as the benefits, of adopting a neuroscientific approach to understand social and emotional phenomena.

 

Ders Adı: PSY 624 Bellek ve Benlik 

Öğretim Görevlisi: Sezin Öner 

Ders İçeriği: Bu ders, öğrencileri kişisel ve kolektif düzeyde insan belleğine ilişkin güncel tartışmalar hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle “ben”in geçmişi hatırlama ve geleceği hayal etme bağlantısıyla ilgilenir. Episodik anıların oluşumu ve özellikleri, yaşam boyu hafıza ve kimlikle bağlantıları, unutmanın ve hafıza çarpıklığının benlik kurgusundaki rolü, episodik hafızanın uyarlanabilir ve geleceğe yönelik işlevleri, otobiyografik hafızanın sosyal yönleri, ve kolektif kimlik konuları tartışılacaktır. Okumalar boyunca ilerledikçe öğrenciler insan belleğinin yapısı ve bunun kişisel ve kolektif kimlikle ilişkisi hakkında bir anlayış kazanacaklar. 

 

Course Name: PSY 624 Memory & Self

Instructor: Sezin Öner

This course aims to inform students about current debates on human memory at personal and collective level. It deals specifically with the link of the “self” to remembering the past and imagining the future.  We will discuss the formation and characteristics of episodic memories, memory across the lifespan and its links to identity, the role of forgetting and memory distortion in self-construal, adaptive and future-oriented functions of episodic memory, the social aspects of autobiographical memory, and collective identity. As we proceed through the readings, students will gain an understanding of human memory structure and its relevance to personal and collective identity.

 

Ders Adı: PSY 625 Bellek ve Bilişte İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Görevlisi: Sezin Öner 

Ders İçeriği: Ders, biliş ve hafızanın seçilmiş alanlarındaki son araştırmaların eleştirel tartışmalarını içerecektir. Derste işlenen konular episodik bellek, işleyen bellek, dikkat ve yönetici kontrolü kapsayacaktır. Odak noktamız, karşılaştırmalı ve evrimsel bakış açıları için primat bilişi hakkında ek okumalar ile insan bilişsel süreçleri ve bunların sosyal davranış, gelişim ve patoloji ile nasıl ilişkili olduğu üzerinde olacaktır. Klinik popülasyonlar, sağlıklı yaşlı bireyler, hayvan modellerinin kullanımını içeren araştırmalar ve hafıza ve bilişin sinirsel temelini incelemek için beyin görüntüleme teknikleriyle yapılan çalışmalardan elde edilen bulgular incelenecektir. Öğrencilerden literatürden seçilen makaleleri okumaları ve eleştirel bir şekilde değerlendirmeleri ve ders sırasında özellikle bir dizi konuda alanda devam eden tartışmalara odaklanarak aktif tartışmalara katılmaları istenecektir. 

  

Course Name: PSY 625 Advanced Selected Topics in Memory & Cognition

Instructor: Sezin Öner

The course entails critical discussion of recent research in selected areas of cognition and memory. Topics covered in the course include episodic memory, working memory, attention and executive control. Our focus will be on human cognitive processes, and how they relate to social behavior, development, and pathology, with additional readings about primate cognition for comparative and evolutionary perspectives. . Evidence derived from work with clinical populations, healthy older individuals, research involving the use of animal models, and brain-imaging techniques to study the neural basis of memory and cognition will be explored. Students will be required to read and critically evaluate selected articles from the literature and engage in active discussion during class, focusing in particular on ongoing debates in the field across a number of topics.

 

Ders Adı: PSY 630 Açık Bilim ve Replikasyon Krizi 

Öğretim Görevlisi: Adil Sarıbay 

Ders İçeriği: Ders İçeriği: Bu ders, Sosyal Psikoloji’de Replikasyon Krizi’nin altında yatan nedenleri ve takibinde krize yönelik çabaları , yani Açık Bilim Hareketi'ni tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, Yokluk Hipotezi Anlamlılık Testi’nin kötü kullanımları, şüpheli araştırma ve ölçüm uygulamaları ve Sosyal Psikoloji’nin görgül veri tabanında ve diğer bilim alanlarında belirli ve yaygın eksiklikler ve tuzaklar yaratan diğer uygulamalara özel önem verecektir. Aynı zamanda ders, bu sorunları pratik düzeyde ele alan çözümler ve yenilikçi araçlar sunacaktır. 

 

Course name: PSY 630 Open Science and the Replication Crisis

Instructor: Adil Sarıbay

Course description: This course aims to introduce the reasons underlying the Replication Crisis in Social Psychology and the subsequent efforts to address the crisis, i.e., the Open Science Movement.  The course gives special emphasis to the misuse and abuse of Null Hypothesis Significance Testing, questionable research and measurement practices, and other issues that have created specific and widespread shortcomings and pitfalls in the empirical database of Social Psychology as well as other fields of science.  The course also offers solutions and innovative tools that address these issues at a practical level. 

 

Ders Adı: PSY 631 Yakın İlişkiler ve Benlik 

Öğretim Görevlisi: Mehmet Harma 

Ders İçeriği: Bu dersin birincil amacı, yakın ilişkilere (örn. flört ve evlilik/evlilik benzeri ilişkiler) vurgu yaparak yakın ilişkiler ve benlik üzerine en modern ve sağlam (tekrarlanabilir) sosyal psikolojik araştırmalar üzerine lisansüstü düzeyde bir seminer olarak hizmet etmektir. Bu dersin sonunda öğrenci, alandaki yeni eğilimlerin neler olduğunu, mevcut bulguları, alandaki kilit araştırmacıların bugün kim olduğunu, teorilerinin neler olduğunu ve alanın nereye gittiğini çok iyi kavrayacaktır. İkinci bir amaç, tüm araştırma alanlarında akademik başarıyı artıracak becerileri (örn. 15 dakikalık bir sunum, yazılı bir araştırma makalesi) uygulama fırsatları sağlamaktır. 

 

Course name: PSY 631 Close Relationships and Self

Instructor: Mehmet Harma 

Course description: The primary aim of this course is to serve as a graduate-level seminar on the most cutting-edge and robust (i.e., reproducible) social psychological research on close relationships and self, with a particular emphasis on intimate relationships (i.e., dating and marital or marriage-like relationships). At the end of this course, student should have a very thorough grasp of what the new trends in the field are, the current findings, who the key researchers in the field are today, what their theories are, and where the field is going. A second aim is to provide opportunities to practice skills (e.g., a 15-minute presentation, a written research paper) that will promote academic success in all areas of research.

 

Ders Adı: PSY 632 Ahlak Psikolojisi 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Bu doktora düzeyindeki ders, insan ahlakıyla ilgili temel sosyal psikolojik kavramları, teorileri ve fenomenleri çeşitli perspektiflerden keşfetmeyi amaçlar: bilişsel, sosyal, davranışsal ve evrimsel. Bu dersin sonunda öğrencilerin (1) çağdaş ahlak psikolojisi üzerine eleştirel bir bakış açısı kazanmaları, (2) insan ahlakına ilişkin evrimsel, bilişsel, bireysel farklılıkları, davranışsal ve antropolojik bakış açılarını anlamaları, (3) ahlak psikolojideki son ampirik ve teorik ilerlemeleri anlamaları, (4) kayıtlı rapor (registeredreport) formatında bir ön-kayıt protokolü (pre-registration) ve araştırma önerisi sunma becerisine sahip olmaları beklenmektedir. 

 

Course name: PSY 632 Moral Psychology 

Instructor: Onurcan Yılmaz  

Course description: This PhD-level course aims to explore core social psychological concepts, theories, and phenomena related to human morality from various perspectives: cognitive, social, behavioral, and evolutionary. The readings are selected mostly from the primary literature and will be made available in pdf format. At the end of this course, the students are expected to (1) acquire a critical perspective on contemporary moral psychology, (2) understand evolutionary, cognitive, individual differences, behavioral, and anthropological perspectives on human morality, (3) have a good understanding of recent empirical and theoretical advances in moral psychology, and (4) have the ability to submit a preregistration protocol and proposal in registered report format.

 

Ders Adı: PSY 633 İnsan Doğası 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Bu doktora düzeyindeki ders, çeşitli perspektiflerden insan doğasına bütünsel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır: felsefi, teolojik ve bilimsel. Bu dersin sonunda öğrencilerden (1) “insan doğasının” ne olduğuna dair eleştirel bir bakış açısı kazanmaları, (2) farklı “insan doğası” tanımlarını ve farklı bakış açılarını anlamaları, (3) yapay zeka gibi ilerlemeler ve özgür irade-determinizm gibi felsefi tartışmaları içeren ampirik kavramları iyi anlamaları (4) “insan doğasının” ne olduğu konusunda kendi görüşlerini yansıtan bir fikir yazısı yazabilmeleri beklenmektedir. 

 

Course name: PSY 633 Human Nature

Instructor: Onurcan Yılmaz  

Course description: This PhD-level course aims to provide a holistic perspective on human nature from various perspectives: philosophical, theological, and scientific. At the end of this course, the students are expected to (1) acquire a critical perspective on what “human nature” is, (2) understand different “human nature” definitions and different perspectives, (3) have a good understanding of empirical advances such as artificial intelligence and philosophical discussions such as free will-determinism, and (4) to be able to write an opinion essay that reflects their own opinion on what “human nature” is.

 

Ders Adı: PSY 634 Politik Psikoloji 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Bu doktora düzeyindeki ders, insan politik davranışıyla ilgili temel sosyal psikolojik kavramları, teorileri ve fenomenleri çeşitli perspektiflerden keşfetmeyi amaçlar: bilişsel, sosyal, politik, davranışsal ve evrimsel. Bu dersin sonunda öğrencilerden (1) çağdaş siyaset psikolojisine dair eleştirel bir bakış açısı kazanmaları, (2) insan politik davranışı üzerine farklı teorik tartışmaları ve bakış açılarını anlamaları, (3) politik psikolojideki güncel ampirik ve teorik konuları iyi kavramaları, (4) kayıtlı rapor formatında bir ön-kayıt protokolü ve araştırma önerisi sunma becerisine sahip olmaları beklenmektedir. 

 

Course name: Political Psychology 

Instructor: Onurcan Yılmaz  

Course description: This PhD-level course aims to explore core social psychological concepts, theories, and phenomena related to human political behavior from various perspectives: cognitive, social, political, behavioral, and evolutionary. At the end of this course, the students are expected to (1) acquire a critical perspective on contemporary political psychology, (2) understand different theoretical discussions and perspectives on human political behavior, (3) have a good understanding of recent empirical and theoretical advances in political psychology, and (4) have the ability to submit a preregistration protocol and proposal in registered report format.

 

Ders Adı: PSY 635 Psikoloji Biliminde İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Bu doktora düzeyindeki ders, insan davranışıyla ilgili temel psikolojik kavramları, teorileri ve fenomenleri çeşitli perspektiflerden keşfetmeyi amaçlar: bilişsel, sosyal, gelişimsel, davranışsal, nöropsikolojik ve evrimsel. Bu dersin sonunda öğrencilerden (1) çağdaş psikoloji bilimi üzerine eleştirel bir bakış açısı kazanmaları, (2) insan davranışına ilişkin farklı teorik tartışmaları ve bakış açılarını anlamaları, (3) psikoloji disiplinine dair son zamanlardaki görgül ve teorik gelişmeleri iyi anlamaları beklenmektedir.  

 

Course name: PSY 635 Advanced Selected Topics in Psychological Science

Instructor: Onurcan Yılmaz 

Course description: This PhD-level course aims to explore core psychological concepts, theories, and phenomena related to human behavior from various perspectives: cognitive, social, developmental, behavioral, neuropsychological and evolutionary. At the end of this course, the students are expected to (1) acquire a critical perspective on contemporary psychological science, (2) understand different theoretical discussions and perspectives on human behavior, and (3) have a good understanding of recent empirical and theoretical advances in the discipline.

 

Ders Adı: PSY 636 Sosyal Psikolojide İleri Düzey Seçme Konular 

Öğretim Görevlisi: Onurcan Yılmaz 

Ders İçeriği: Bu doktora düzeyindeki ders, sosyal psikoloji alanındaki temel sorunları, teorileri, yöntemleri ve ampirik sorunları keşfetmeyi amaçlar. Bu ders sosyal psikoloji üzerine “seçme” seminer dersi olacaktır. 

 

Course name: PSY 636 Advanced Selected Topics in Social Psychology 

Instructor: Onurcan Yılmaz

Course description: This PhD-level course aims to explore the major issues, theories, methods, and empirical issues in the field of social psychology. This course will be “selected” seminar course on social psychology.