whatsa

MEZUNLAR

Program 2011-2024 yılları arasında 35’i tezli, 4’ü tezsiz,  toplam 39 mezun vermiştir.

Programda bugüne kadar yürütülen tezler ve konuları:

TASARIM YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA TAMAMLANAN TEZLER

YIL

AD SOYAD

PROGRAM

TEZ KONUSU

TEZ DANIŞMANI

2011

DERYA ADIGÜZEL

Tasarım YL

Türkiyedeki İç Mimarlık Eğitiminde Çevresel Yaklaşım

Dr.Öğ.Üyesi Ayşen Ciravoğlu Prof.Dr.

Zuhal Ulusoy

2012

ECE ALTINBAŞAK 

Tasarım YL

İlköğretim Okul Bahçelerinin Çocuklardaki Fiziksel Aktivite Eğilimi Üzerindeki Etkisinin Katılımcı Tasarım Yönetimi İle Belirlenmesi

Dr.Öğ.Üyesi Orçun Kepez

2012

SELİN GÜRDERE

Tasarım YL

Kamusal Sanatta Farklı Kamusallıklar İstanbuldaki Kamusal Sanat Çalışmaları Üzerinden Bir Okuma

Dr.Öğ.Üyesi Didem Kılıçkıran

2012

VİLDAN ÖZTÜRK   

Tasarım YL

Türkiye 'de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi

Dr.Öğ.Üyesi Nur Balkır Kuru

2012

IŞIL KARATAŞ 

Tasarım YL

Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Research on Ikea Customers in Turkey

Dr.Öğ.Üyesi Ayşe Coşkun Orlandi

2012

ESER DÜZCAN

Tasarım YL

Türkiye'deki Güncel Konut Araştırmalarında "Ev" olgusu

Dr.Öğ.Üyesi  Didem Kılıçkıran

2013

MÜJDE BAYRAKTAR

Tasarım YL

Günümüz Sanat yapıtlarında Ütopik Stratejiler: Andrea Zittel, Suprflex ve Ai Weiwei Üzerine Bir İnceleme

Doç. İnci Eviner

2013

CEREN ACUN

Tasarım YL

Çağdaş Sanatta Kimlik İnşası: yapıt ve Eylemsellik

Doç. İnci Eviner

2014

IRMA ZMIRIC

Tasarım YL

Unsetting The Standards of Female Beauty: An Examination of Contemporary Images of Women in Advertisement

Dr.Öğ.Üyesi Eser Selen

2014

ALİ KURU 

Tasarım YL

Sanat ve Sanat Eğitimi Anlayışını Etkileyen Bilgi Teorileri ve Politikaları

Doç. İnci Eviner

2015

DUYGU KARAKEÇİLİ

Tasarım YL

Gezi Parkı Eylemleri İle Birlikte Maçka Demokrasi Parkı'nın Kullanım ve Anlam Açısından Dönüşümü

Dr.Öğ.Üyesi Didem Kılıçkıran

2016

ÇİĞDEM CANSU POLAT TOPDEMİR

Tasarım YL

Okul Öncesi Çocuklarda Dış Mekân Erişiminin Sınıf İçi Davranışlara Etkileri Üzerine Bir Vaka Çalışması

Dr.Öğ.Üyesi Orçun Kepez

2017

BERİN SOMAY 

Tasarım YL

Observing Art Workshops in İstanbul Modern Museum as an Informal Learning Environment For Children

Dr.Öğ.Üyesi Orçun Kepez

2017

FATİH CETİZ 

Tasarım YL

Yaratıcı Ekonomiler Bağlamında Ortak Çalışma Alanlarının Gelişimi, 21.yy'da İş ve Çalışma Hayatına Etkisi: İstanbul Örneği

Dr.Öğ.Üyesi  Ayhan Enşici

2017

ECEM SARIÇAYIR

Tasarım YL

Crossing Border Space: Spatiality With Socially Engaged Art

Doç.İnci Eviner

2017

CEREN AYBALA ALMAATA DABAĞ

Tasarım YL

Design Workshop Practices in Local Development: Analysis of Cases Located in Turkey

Dr.Öğ.Üyesi Ayhan Enşici

2017

BURCU ÇELİKSAP

Tasarım YL

Maker Movement's Effects On The Democratization of Design Process

Dr.Öğ.Üyesi Eser Selen

2018

BUSE AKTAŞ

Tasarım YL

Nudging Craft Heritage: An Apprenticeship Model Using Performative Artistic Research Methodologies

Doç.İnci Eviner

2018

FURKAN RUŞEN

Tasarım YL

Sinemada Durağan İmgenin Hafıza ile İlişkisi ve çağdaş Video Sanatının Sinemaya Getirdiği Açılımlar

Doç.İnci Eviner

2019

EZGİ AKPINARLI

Tasarım YL

Urban Identity in Istanbul-Based Fashion Design

Dr.Öğ.Üyesi Ayşe Coşkun Orlandi Doç. Dr. Ayşe Nur Erek (eş danışman)

2019

OZAN AKBAŞ

Tasarım YL

Culture, Commodity and Spectator Under the Influence of Global Industry: The Case of Karaköy

Prof. Dr. Arzu Erdem Doç. Dr. Ayşe Nur Erek (eş danışman)

2019

AYSEL MERVE TOPALOĞLU

Tasarım YL

Traces of Informal Placemeking: The Case of Caferağa Naighborhood in Istanbul

Doç.Dr.Ayşe Erek

2019

GUNAY MAMMADRZAYEVA

Tasarım YL

Understanding The Expectations Of Occupants On Coworking Space

Dr.Öğr.Üyesi Orçun Kepez

2020

CEM DEMİRCİ

Tasarım YL

The Critique Of The Critique - Ranciere's Approach To Art And Politics

Prof.Dr.Bülent Diken

2020

GÜLER AKDUMAN

Tasarım YL

Outdoor Play in Early Childhood and Parental Involvement in The Play Space and Equipment Design in The Metropolitan Context of Istanbul

Dr.Öğr.Üyesi Ayşe E.Coşkun

2020

DOĞA AYTUNA

Tasarım YL

Differences of Player Experiences Between Physical and Digital Media. A Case Study Of: "Magic: The Gathering"

Dr.Öğr.Üyesi Ayhan Enşici

2021

YUMNA MOHAMMED ALİ

Tasarım YL

A Survey on Office Workspace and Academic Productivity At Kadir Has University

Doç.Dr.Orçun Kepez

2022

SEVİLAY GÖKTAŞ

Tasarım YL

Analyses on Visual Comfort Conditions of Passenger Service Officers Resting Areas At Airport Buildings

Prof.Dr.Banu Manav

2022

SEZİN KARCAN KAYA

Tasarım YL

Critical Perspectives on İsmek (Istanbul Metropolitan Municipality Aer and Vocational Training Courses) and Its Relation to Creative Production Networks of Istanbul

Doç.Dr.Ayşe Elif Coşkun

2022

GÜLSEN ŞENOL

Tasarım YL

Building A Counter-Image: Critical Approaches to Aerial View

Doç.Dr.Ayşe Nur Erek

2023

GÜLİSTAN KENANOĞLU

Tasarım YL

INTERACTION OF ARTISTIC PRACTICES AND CURATORIAL ATTITUDES THROUGH EXHIBITION MAKING

Doç.Dr.İnci Eviner

2023

FATİH EMRE SOYLU

Tasarım YL

Vısual Accessibility Performance of E-Shopping Platforms in Turkey: A Case Study Conducted on Trendyol.com, Hepsiburada.com and N11.com

Dr.Öğr.Üyesi Ayhan Enşici

2023

ILGIN HANCIOĞLU

Tasarım YL

Moving Images and How Art Challenges Ways of Seeing

Doç.Dr.İnci Eviner

2023

AYŞE ÇILGA DOĞUKANLI

Tasarım YL

Type-Generatıng The Smooth Socıety

Doç.Dr.Ayşe Erek

2023

ŞEBNEM BALIM

Tasarım YL

Critical Perspectives of Art on The Urgency of Redefining The Vital in The Anthropocene

Prof.Dr.İnci Eviner

2023

ÖMERCAN         ÇAKIR   

Tasarım YL

Role Of The Space In Exhıbıtıon Desıgn And Three Case Studıes On The Maın Exhıbıtıon Hall Of The Galata Greek Prımary School

Doç.Dr.Ayşe Nur Erek

2023

DOĞANCAN YILMAZ

Tasarım YL

Minimalist Legacies in Contemporary Art” 

Prof.Dr.İnci Eviner

2023

TUĞBA SAPTIR  

Tasarım YL

Çocuk Dostu Şehir Odaklı Projelere Aşağıdan Yukarı Ve Kapsayıcı Bir Yaklaşımın Bütünleştirilmesi: İstanbul'dan Çoklu Örnek Çalışmalar

Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Elif Coşkun

2024

HATİCE PELİN ALKAN

Tasarım YL

Different Representations of A Mediating Artifact in Exhibitions: Woman Figurine of Catahoyuk

Doç.Dr.Ayşe Nur Erek

mezun-tasarim-yl1Derya Adıgüzel –2011

"İstanbul Teknik Üniversitesinde almış olduğum İç Mimarlık lisans eğitiminden sonra Kadir Has Üniversitesinde Tasarım Yüksek Lisans eğitimine devam ettim. Tasarım Yüksek Lisansı, hem öğrencileri hem de öğretim üyeleri açısından farklı disiplinlerle etkileşim içinde olmamı sağladı. Bu da tasarım olgusuna farklı açılardan bakmamı, tasarımın çok boyutlu doğasını içselleştirmemi ve farklı disiplinden mezunlarla ortak üretimler yapmama imkan verdi. Eğitimin her aşamasında tasarım sadece ürün olarak değil; kavramsal olarak da ele alınması, daha mezun olmadan ulusal ve uluslararası yayınlar yapmama, farklı alanlarda tasarım yarışmalarına katılmama zemin hazırladı. 2011 yılında programın ilk mezunu olarak ve akademik anlamda birçok disiplinden beslenerek kendi yolumu çizdim. Mezun olmadan İstanbul Kültür Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladım. Mezun olduktan sonra da aynı üniversitede Mimarlık Doktora Programına başladım. Doktora çalışmalarıma bir dönem Ku Leuven’de, Architecture Theory and Design araştırma bünyesinde devam ettim ve 2016 yılında doktoramı tamamladım. Araştırmalarıma, tasarım düşüncesi ve eğitimi, iç mimari tasarım, mimarlık ve fenomenoloji alanlarında devam ediyorum."

 

mezun-tasarim-yl4Ece Altınbaşak –2012

“Peyzaj mimarlığı(tasarım) bölümünü bitirdikten sonra başladığım Tasarım Yüksek Lisans Programı’nın 2012 mezunlarındanım.  Şu anda Fulbright bursiyeri olarak geldiğim North Carolina State Üniversitesi Tasarım bölümünde doktora yapmakta ve tez yazma aşamasındayım. Doktora tezimde, ortaokulların 21.yy’in değişen eğitim felsefeleri, teknolojileri ve ihtiyaçlarına yönelik daha inovatif bir bicimde nasıl tasarlanabileceğini irdeleyen bir araştırma sürdürmekteyim. North Carolina State Universitesi’nde Lisans ve Lisans ustu derslerde ve çeşitli araştırma projelerinde asistanlık yapmanın yani sıra, ayni zamanda University of North Carolina, Kenan Institute of Private Enterprise’da Economic Development Analyst olarak çalışmakta ve “downtown development”  ve “innovation districts” konuları üzerine araştırma projesi yürütmekteyim.

2009 yılında başladığım Tasarım Yüksek lisans programının kariyerimde oluşturduğu olumlu etkilerin en başında, sunmuş olduğu interdisipliner ve güncel yaklaşımı ile “tasarım” anlayışımı hem kavramsal hem de pratik bağlamda değiştirip beni “tasarımda araştırma” ile tanıştırması gelir. Bu deneyimlerin başında, Sayın Hocam, Yrd. Doç. Dr. Orcun Kepez’in danışmanlığında yürüttüğüm “İlköğretim Okul Bahçelerinin Çocuklardaki Fiziksel Aktivite Eğilimi Üzerindeki Etkisinin Katılımcı Tasarım Yöntemi ile Belirlenmesi” adli tez çalışmam gelmektedir. Doktora surecince ayni zamanda danışmanım Dr. Kepez’in yürüttüğü Avrupa Birliği 7. Çerçeve Marie Curie programında desteklenen DesignHEALS araştırma grubunda tam zamanlı araştırma asistanı olarak çalışma şansı elde etmem, tasarımda araştırmanın önemini ve kapsamını anlamama en büyük etkenlerden bir diğeridir. Uluslararası ve ulusal düzey konferanslarda tez çalışmamın hem on hem de final bulgularını sunmak, program kapsamında edindiğim diğer faydalı deneyimler arasında yer alır. Programdaki son senemde, danışmanımın güçlü teşvik ve desteği ile 2012 yılında Fulbright bursuna başvurmam ve ABD’de doktora yapmaya hak kazanmam ise akademik kariyerimin başında elde ettiğim en önemli aşamalardan biridir. Program suresince almış olduğum tüm derslerin, değerli hocalarımızın ve parçası olduğum dinamik öğrenci ve öğretim kadrosunun şu anda yapmakta olduğum çalışmalara ve edinmiş olduğum vizyona katkıları sonsuzdur. Başta sayın danışmanım olmak üzere, ders aldığım tüm hocalarıma bana kattıkları için tekrar teşekkür ederim.”

mezun-tasarim-yl2

Selin Gürdere –2012

" Özel sektörde çalışırken yıllar geçtikçe monoton iş hayatının, birçokları gibi, bende de yarattığı kapana kısılmışlık ve ilerleyememe duygusunu, Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans programına başladığım an üzerimden atabildiğimi hatırlıyorum. Program sayesinde farklı uzmanlıklardan çok değerli hocalarla çalışma imkânı bulmak gerçek anlamda ufkumu genişletmemi sağladı. Programın bence en önemli özelliği olan disiplinlerarası yaklaşımı sayesinde, aldığım derslerle sadece tasarım alanındaki pratik tecrübemi teorik bir alt yapıyla desteklemekle kalmadım, aynı zamanda sinema, kent, mekân, mimarlık, toplumsal cinsiyet, sosyoloji ve sanat gibi farklı alan ve konularda da bilgi sahibi oldum. Üniversitenin sahip olduğu tarihi konumu, sağladığı sosyal ortam ve imkânlar da eğitim aldığım süre boyunca programa keyifle devam etmemi sağladı. Aynı zamanda program hocalarından Yrd. Doç Dr. Orçun Kepez’in Marie Curie destekli ‘“DesignHEALS: Investigating Design Guidelines for Healthy Assisted Living Settings” isimli projesinde çalışma imkânı bularak doktora öncesinde akademik araştırma deneyimi kazanma şansı yakaladım. 
Programın disiplinlerarası olmasının getirdiği özgürlükle, lisansımın mühendislikten olmasına rağmen, toplumsal sorunlara olan ilgimden dolayı kamusallık ve kamusal sanat üzerine yüksek lisans tezi yazabildim. Bu ilgimi de, şu an Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde devam etmekte olduğum doktora eğitimimde, ürün ve servis tasarımı alanındaki sosyal tabanlı pratikler odağında eleştirel bir bakış açısıyla devam ettiriyorum. Aynı zamanda, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümü hocalarından Yrd. Doç. Dr. Aydın Öztoprak ve Yrd. Doç. Dr. Armağan Kuru yürütücülüğündeki TÜBİTAK destekli ‘’Kullanıcı İhtiyaçlarına Göre Akıllı Açık Alan Egzersiz Aletleri Geliştirilmesi, Prototip Üretimi ve Doğrulanması’’ isimli projede tam zamanlı çalışmaya devam ediyorum. Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans bölümü hocalarının da teşvik ve cesaretlendirmeleriyle girdiğim bu akademik yola devam etmeyi planlıyorum.”

mezun-tasarim-yl3

Ali Şahan Kuru –2014

“Kadir Has Üniversitesinde 2012/2014 yılları arasında Tasarım programında yüksek lisans eğitimimi tamamladım. Öncelikle belirtmem gerekiyor ki, akademik kariyer hedefinde olan bir öğrencinin üniversite tercihi yaparken göz önüne alması gereken en temel unsur, kariyer hedefleri doğrultusunda kendisini yönlendirecek ve yeni ufuklar kazandırabilecek bir program ve elbette o programın hocaları olmalıdır. Muhakkak ki bir üniversitesin fiziki şartları, sosyal imkanları vb faktörler etkilidir fakat süreci verimli ve daha da önemlisi anlamlı kılan hocalar ve onlardan doğru öğrenciye açılan güdülenme becerisi, vizyon ve bakış kazandırabilme potansiyelidir. Benim, Kadir Has Üniversitesi’nin yüksek lisans programında öğrenim görmeyi istemem, daha sonra derslerine katılma fırsatı yakaladığım hocalarımın konularındaki yetkinliklerine ve aynı yetkinlikleri daimi olarak başka disiplinlerin sınırları arasında sınayarak geliştirebilmelerine olan hayranlık hissim ile başladı. Programın yapısı belirli bir konu üzerinde salt teknik uzmanlık kazandırıp, tabiri caizse iş bölümünde sana düşecek olan payı kapsamaktan çok hem mekanik ve hem de kavramsal düzeneğin nasıl çalıştığına dair bütüncül bir bakış kazandırmayı hedefliyordu. Programda aldığım eğitim bu açıdan sadece öğretici değil, farklı bakabilme ve özgün açılımlar getirebilme konusunda da beni heveslendiren ve ufkumu açan bir süreç oldu.
Mezuniyetimin ardından, zengin, nitelikli ve çok keyifli bulduğum kütüphanesine gitmeye, hocalarımla çeşitli vesilelerle görüşmeye ve fikirlerini almaya devam ediyorum.  Bununla beraber eğitim sürecim boyunca, bienal, trienal gibi uluslar arası çapta etkinliklere katıldım, kişisel ve kolektif olarak ürettiğim işleri paylaşma, sergileme ve yayınlama fırsatını yakaladım. Özellikle okul içinde düzenlenen seminer ve toplantılarda kazandığım deneyimler ve bu toplantılar sayesinde tanıştığım kişiler şüphesiz ki bütün sürecin cabası oldu. 
Şimdilerde ise Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat programında doktora eğitimime devam ediyorum. Çağdaş sanat pratikleri ve sanat tarihi arasında var olduğuna inandığım akademik açıklık konusunda çalışıyorum.”

mezun-tasarim-yl5

Ecem Sarıyaçır

“Şu an Cornell Üniversitesi, Ithaca (New York)’ta Mimarlık ve Kent Gelişimi Tarihi doktora öğrencisiyim. Bir senelik değişim programıyla Almanya Brandenburg Teknoloji Üniversitesinde (Cottbus-Senftenberg) eğitim gördükten ve İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünü bitirdim. Sonra Kadir Has Üniversitesinde Tasarım programında yüksek lisans yaptım. Doç. İnci Eviner ile yürüttüğümüz ‘Sınır Mekanını Geçmek: Mekânsallık ve Sosyal Sanat’ başlıklı tezim, mimarlık ve sanat pratiklerinin beraber okunmasından yola çıkan bir metodoloji ile sınır ara mekanlarına bakmaktadır. Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans Programı bana disiplinlerarası ve üstü metodlara giriş niteliğinde bilgi sağlamış olup, araştırmamı mimarlık ve şehirciliğin sanat, siyaset ve tarih disiplinleriyle kesişiminde üretilmesini sağlamıştır. ”

mezun-tasarim-yl5

Şebnem Balım – 2023 Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı Mezunu

İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun olduktan sonra, kendi potansiyelimi ve hedeflerimi karşılayan bir yüksek lisans programı aramaya başlamıştım. Bu anlamda disiplinlerarası yapısıyla en çok dikkatimi çeken Kadir Has Tasarım Programı olmuştu. Gerçekten de programda bize sunulan derslerin sanat, tasarım, mimarlık ve sosyoloji arakesitinde oluşu beni bireysel ve akademik anlamda çok besledi. Derslerde ürettiğim projelerle çeşitli sergilere katılma şansım oldu. Doç. İnci Eviner danışmanlığında Antroposen Çağı’nda çağdaş sanatın açtığı yeni perspektifler üzerine yazdığım tezim, gelecek akademik kariyer hedefimde bana hem ilham hem de önemli bir referans oldu. Bu tezde yaptığım araştırmalar ve derslerde edindiğim altyapı sayesinde çeşitli konferans ve akademik proje çalışmalarına katılabildim. Kadir Has’ta eğitimime devam ederken, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak akademik kariyerime başlayabildim. Şimdilerde ise burslu kabul aldığım Lancaster University’de; tarih, politik ekoloji, kültürel coğrafya, dijital ve mekânsal beşeri bilimler arakesitlerinde çalışacağım doktora projemi hayata geçirmek üzere İngiltere’de kariyer yolculuğuma devam ediyorum. Bu başarıda Tasarım Yüksek Lisans Programı hocalarının bana kattığı disiplinler ötesi araştırma yaklaşımının büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum. 

mezun-tasarim-yl5

Ilgın Hancıoğlu

İstanbul Teknik Üniversitesi’nde tamamladığım mimarlık eğitimimin ardından sanata ve animasyon filmler yapmaya yöneldim. Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans Programı’nda 2019-2023 yılları arasında okudum. Bu bölümü tercih etmemdeki en büyük etmen bölümün akademik kadrosu ve özellikle sanatçı ve akademisyen İnci Eviner’in burada ders vermesiydi. Okulda geçirdiğim sürecin bir kısmı pandemi nedeniyle yaşanan kapanmalara ve dolayısıyla uzaktan eğitime denk geldi. Okulun o günlerde özellikle kütüphane sistemi aracılığıyla öğrencilerini önceleyerek bulduğu çözümler ve sunduğu imkânlar pandeminin belirsiz ve zor günlerini önemli ölçüde katlanılır hale getirdi. Derslerde, başta sanatsal ve performatif araştırma yöntemleri olmak üzere kentleşme ve sanatın paralel okumaları, küratöryel süreçlerin işleyişlerine dair yapılan tartışmalar, imgeler ve yazım teknikleri üzerine verilen okuma ve uygulamalar ve bölümün gerçekleştirdiği seminerler sadece hareketli imgelere dair tez araştırmalarıma temel olmadı, şu an üzerine hala düşündüğüm pek çok yeni konu, disiplin, sanatçı ve araştırmacı ile ilk kez karşılaşmama olanak sağladı. Okulda geçirdiğim süre içinde BAK Utrecht 2021/2022 Situated Practice ve İnci Eviner’in yürüttüğü CoAction: Hasköy gibi çeşitli araştırma projelerinde çalıştım. Pratiğime hala animasyon ve sanatsal araştırma alanlarında devam ediyorum. 

Gülistan Kenanoğlu 


Mimarlık lisans mezuniyetim üzerine sanat ve tasarım alanlarında kuramsal anlamda kendimi geliştirmek istediğim için tasarım yüksek lisans eğitimi almak istedim ve KHAS’da eğitimime başladım. Programın disiplinlerarası bir yapıya sahip olması ve alanında iyi isimlerden eğitim almak pratiğimi şekillendirmeme katkı sağlarken her zaman günceli takip edebilmeme olanak tanıdı. 

BAK ve IKSV’nin ortaklığında yürütülen akademi sonrası araştırma programına kamusal alanların egemen güçler veya sermaye tarafından tahsis edilmesi ve yok edilmesi sürecinde mimarinin araçsallaştırılmasını incelemek üzere Diyarbakır’ın kentsel dönüşümünü incelediğim bir araştırma projesiyle yer aldım. Güncel olarak Apexart NYC sergi programı kapsamında seçilen Divine Violence / Jin, Jîyan, Azadî (ژن، ژیان، ئازادی) adlı küratöryel projem üzerinde çalışıyorum. Bu projede, devlet gücü ve İslami şiddet yoluyla İranlı kadınların İran sokaklarından çekilmesini inceliyorum. Mimari ve küratöryel projelerime aynı zamanda kurucusu olduğum SB Arch Lab plaformunda devam ediyorum. 
 


Pelin Alkan

İç mimar olarak sergi tasarım alanında birkaç sene çalıştıktan sonra bu alanda akademik olarak da ilerlemek, tez yazarak bir konuya odaklanmak istedim. Tasarım Yüksek Lisansı’ndaki derslerin içeriği birçok noktada sergileme pratikleri ile örtüşüyordu ve programdaki hocalar başından beri beraber çalışmak istediğim insanlardı. Dersler bizi Türkiye’de sanat-kültür, bienal ve müze alanlarında çalışan veya bu alanlarla ilgilenen insanlarla bir araya getirdi. Program benim dönemimde COVID-19 nedeniyle online başladı ve devam etti, dolayısıyla ilişkileri canlı tutmak pek mümkün olmadı ancak teorik dersler tezime odaklanmama ve kendi alanımda nasıl ilerlemek isediğime karar vermeme yardımcı oldu. Bu sene, Universiversity of North Carolina Charlotte Mimarlık bölümünde tasarım stüdyosu ve sergi tasarımı dersleri veriyor olacağım. Kuzey Amerika’da yer alan müzeleri ve sergileme pratiklerini tezimde geliştirdiğim argümanlar çerçevesinde incelemeye devam edeceğim. 

 

mezun-tasarim-yl5Güler Akduman Büyüktarakçı 

Kadir Has Bursu ile girdiğim Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans Programı’ndan 2020 yılında mezun oldum. Yüksek Lisans eğitimim boyunca aldığım dersler, katıldığım atölye çalışmaları ve konferanslar, disiplinler arası çalışmaların yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretebilme potansiyelini görmemi sağladı.  Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve akademik literatürü takip etme alışkanlığı kazanmamı sağlayan bu süreç, 2021 yılından beri Kadir Has Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak devam ettiğim akademik yolculuğumda önemli bir temel oluşturdu. Şu an doktora öğrencisi olarak etkileşim tasarımı ve empatik tasarım gibi konulara odaklanarak bu alanlarda akademik üretimlere devam ederken çeşitli Tübitak projelerinde görev almakta ve Temel Tasarım Prensipleri, Portfolyo Tasarımı gibi derslere katkı vererek akademik hayatıma devam etmekteyim.